Co je to kód PKP?

Určitě se vám již stalo že na vytisknuté účtence není kód FIK (Fiskální identifikační kód),  ale kód PKP (Podpisový kód poplatníka), který je složen z čísel, písmen i různých znaků a zabírá na účtence poměrně velkou plochu (tento kód má přes 300 znaků) a je generován automaticky pokladním zařízením.

... a co to znamená?

Tento kód vám vyjede např. při výpadku spojení,  to znamená že nejste připojeni na internetu (chyba nemusí být jen na vaší straně), ale může to být i velmi pomalým připojením na internet a proto se vaše platba neodeslala na servery Finanční správy. Nebojte, i tato účtenka je správně a můžete ji předat zákazníkovi.

Jak se účtenka dopošle?

Toto záleží na vašem pokladním software, ale musí být odeslána nejpozději do 48 hodin na servery Finanční správy. U některých pokladen musíte platby odeslat ručně, u jiných jako je miniPOS se platba odešle automaticky ihned jak je obnoveno připojení na internet.

Co když mám špatné připojení na internet a není to má chyba?

Pokud podnikáte například na horách a není tam možnost připojení internetu, nebo je velmi špatný signál, může finanční úřad udělit výjimku a pak stačí když budete pracovat v Off-line režimu (na účtenku se bude tisknout kód PKP) a data odešlete jednou za pět dnů.

Na účtence máte kromě kódu FIK a PKP ještě BKP (Bezpečnostní kód poplatníka) - ten je vždy stejně dlouhý (má 40 znaků) a je na každé účtence.

Vzorová účtenka

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení